Egy Egyszerű Technika, ami Hasznos az Élet minden Területén:

A Transzcendentális Meditáció

Nők és gyerekek gyakorolják a Transzcendentális Meditáció technikáját

A Transzcendentális Meditáció® egy egyszerű, természetes, erőfeszítés nélküli mentális technika, melyet naponta kétszer gyakorlunk 15-20 percet, kényelmesen ülve csukott szemmel. A jótékony hatásai magukba foglalják a boldogság és intelligencia növekedését, a nagyobb kreativitást, a stresszek csökkenését, a jobb egészséget, a javuló kapcsolatokat és a belső béke és elégedettség egy mély érzetét.

Mi módon működik?

A Transzcendentális Meditáció technikája megengedi az elmének, hogy lenyugodjon belül, túl a gondolaton és megtapasztalja a gondolat forrását, a tiszta tudatot, amely Transzcendentális Tudatként ismeretes. Ez a tudat legcsendesebb és legbékésebb, mégis a legéberebb szintje. Az EEG mérések a Transzcendentális Meditáció gyakorlata közben azt mutatják, hogy az elme és a test megtapasztalja a mély pihenés egy egyedülálló állapotát, egy nagyfokú éberséggel együtt. Ebben a pihenő éberség állapotában az agy jelentősen nagy koherenciával működik, a test pedig elnyeri a mély pihenést.
A Transzcendentális Meditáció technikáját bárki könnyen megtanulhatja és élvezheti a gyakorlását. Ez nem vallás, nem filozófia és nem egy életmód. Több mint 5 millió, különböző háttérrel, kultúrával, életpályával és vallással rendelkező ember tanulta meg a Transzcendentális Meditációt szerte a világon. A sok meditációs technika között a Transzcendentális Meditáció egyedülálló a maga erőfeszítés nélküliségével, természetességével és hatásosságával, amelyet kiterjedt tudományos kutatások támasztanak alá.
A pihenő éberség állapota, amely a Transzcendentális Meditáció gyakorlása során jön létre, feloldja a stresszeket és a fáradságot, elősegíti az elme és test kiegyensúlyozott működését és a harmonikusabb viselkedést.

Kutatás

Több mint 600 tudományos kutatás erősíti meg a Transzcendentális Meditáció technikájának jótékony hatásait, amelyet 33 ország, több mint 250 független kutatóintézetében és egyetemén végeztek el, többek között a Harvard-i, Stanford-i, Yale-i és UCLA-i orvosi egyetemen az USA-ban.
Ezen tanulmányok közül több mint 300-at tettek közzé vezető, lektorált tudományos folyóiratokban. Az utóbbi 20 évben az Amerikai Egyesült Államok több mint $25 millió dollárt ítélt oda a Nemzeti Egészségügyi Intézményeknek (NIH), hogy végezzenek kutatásokat a Transzcendentális Meditáció hatékonyságát illetően, főleg a szív és érrendszer egészségére vonatkozóan.
Transzcendentális Meditáció programról készült tudományos kutatás bemutatja, hogy a pihenő éberség mindennapi tapasztalata a kreativitás növekedéséhez vezet, javítja a tanulási képességet, magasabb az IQ, jobb az erkölcsi érvelés, hatékonyabb az agyműködés és az egészségügy előnyeinek széles skáláját adja, beleértve a vérnyomás normalizálódását, az orvosi látogatottság szükségességének csökkenését és a fiatalabb biológiai életkort.

Miben különbözik a Transzcendentális Meditáció technikája más meditációs technikáktól?

A Transzcendentális Meditáció se nem koncentráció se nem kontempláció. Számos méta-analízis tanulmányt végeztek, sok meditációs és relaxációs technikával kapcsolatban. Azt találták, hogy a Transzcendentális Meditáció technikája mélyebb pihenést hoz létre, mint más gyakorlatok és hatékonyabb az aggódás és depresszió, valamint a kábítószerrel való visszaélés csökkentésével kapcsolatban, csökkenti a magas vérnyomást és javítja a lelki egészséget és az önmegvalósítást.
Ezen felül, az idegrendszeri képi diagnosztika és az EEG tanulmányok rámutattak arra, hogy a Transzcendentális Meditáció az egyetlen meditációs technika, amelyik létrehozza a szélesen kiterjedt agyhullám koherenciát.

Következő: Tudjon meg többet arról, Hogyan tanuljam meg a TM-et?