Tudományos kutatások a Tudatalapú oktatásról

 

A megjelent kutatások a Transzcendentális Meditáció ® programról, amelyeket  oktatási intézményekben végeztek, számos gyakorlati értéket mutatott be a diákok és a tanárok számára. Az előnyök a diákok számára a stressz és a stressz okozta betegségek csökkenése, a kábítószer használat csökkenése, fokozott intelligencia, megnövekedett tanulási képesség, a memória javulása, jobb iskolai eredmények és jobb standardizált teszteredmények. Előnyök a tanárok számára a stressz és a stressz okozta betegségek csökkenése, az aggódás csökkenése, csökkent a kábítószer használat, nagyobb a kreativitás, jobb a munkával való elégedettség, jobbak az interperszonális kapcsolatok és csökken az egészségügyi ellátás igénybevétele és annak költségei.

 

Kutatási Összefoglaló

 

Előnyök az oktatásban                                                                        

 

Kutatás a Transzcendentális Meditáció programról az oktatási intézményekben az elmúlt 38 év alatt, számos gyakorlati előnyt mutatott a diákok és a tanárok számára.

 

  • Megnövekedett intelligencia
    Intelligence
  • Javuló tanulmányi teljesítmény
    Education
  • Növekvő önfejlesztés 
    Journal of Social Behavior and Personality
  • Fokozott nyugalom
    Physiology & Behavior
  • Csökkenő aggódás
    Journal of Clinical Psychology  
  • Csökkenő depresszió
    Journal of Counseling and Development
  • Javul a serdülők viselkedése
  • Health and Quality of Life Outcomes
  • Csökken az elkábító szerek fogyasztása 
    Alcoholism Treatment Quarterly

Orvosi egyetemek

 

Kutatást végeztek a Transzcendentális Meditáció programról 250 független egyetemen és egészségügyi oktatási intézményekben, többek közt:

 

  • Harvard Medical School
  • Yale Medical School
  • University of Virginia Medical Center
  • University of Michigan Medical School
  • University of Chicago Medical School
  • University of Southern California Medical School
  • UCLA Medical School
  • UCSF Medical School
  • Stanford Medical School

Connecticut-i Egyetem

 

A veszélyeztetett serdülőkben csökken a stressz, az aggodalom és a hiperaktivitás a Transzcendentális Meditáció által.

Ez az újonnan elkészült tanulmány bemutatja, hogy 106 veszélyeztetett serdülőnél, három középiskolából, lecsökkent a stressz, az aggodalom, a hiperaktivitás, és az érzelmi problémák, amikor gyakorolták a Transzcendentális Meditációt az iskolában négy hónapon át a kontrol csoporthoz viszonyítva.

 

  • Robert Colbert, Ph.D., Assistant Professor of Educational Psychology, University of Connecticut
  • Annual meeting of the Society for Behavioral Medicine, March 2008

 

American University (Amerikai Egyetem)

 

Transzcendentális Meditáció számos kedvező hatással van az egészségre, az agyműködésre és a kognitív fejlődésre a diákoknál.

Az előzetes eredmények alapján egy új, két évig tartó vizsgálatban kiderült 250 főiskolai hallgatóról az American University-ről, Washington, DC-ben, hogy a TM program jótékony hatással van az egészségükre, az agyműködésükre, és a kognitív fejlődésükre, a kontroll csoporthoz viszonyítva.

 

  • David Haaga, Ph.D., Professor and Director of the James J. Gray Psychotherapy Training Clinic, American University

 

Cedars-Sinai Medical Center-Los Angeles

 

A Transzcendentális Meditáció csökkenti a magas vérnyomást, az elhízást és a cukorbetegséget azoknál, akiknek koszorúér-betegségük van.
Ez a vizsgálat 103 szívkoszorúér-betegségben szenvedő embernél azt találta, hogy azoknál, akik négy hónapig gyakorolták a Transzcendentális Meditációt  szignifikánsan csökkent a vérnyomás, jobb lett a vér glükóz-és inzulin- szint (ami, csökkentett inzulin - rezisztenciát jelez), és még egy stabilabb működést is mutatott a vegetatív idegrendszerben a kontroll csoporthoz viszonyítva.

 

  • C. Noel Bairey Merz, M.D., Director of the Preventive and Rehabilitative Cardiac Center at Cedars-Sinai Medical Center; Professor of Medicine at the UCLA Medical School
  • American Medical Association's Archives of Internal Medicine, June 2006

 

Medical College of Georgia

 

Csökkent a magas vérnyomás a középiskolásoknál
Ez egy nyolc hónapos tanulmány, amelyben 156 hipertóniás afro amerikai középiskolás diák vett részt. Azt találták, hogy a Transzcendentális Meditáció csökkenti a magas vérnyomást a meditáló diákok nál összehasonlítva a kontroll csoporttal, akiknél alig vagy egyáltalán nem változott ez az érték. ( Húsz százaléka az afro amerikai tinédzsereknek magas vérnyomástól szenved.)

 

  • Vernon Barnes, Ph.D., physiologist and research scientist, Georgia Prevention Institute, Medical College of Georgia
  • American Journal of Hypertension, April 2004

 

University of Michigan

 

Transzcendentális Meditáció csökkenti a stresszt és növeli a boldogságot a középiskolás diákoknál

Két tanulmány azt találta 60 diáknál a hatodik osztályból és két középiskolából, hogy a Transzcendentális Meditáció gyakorlata, ami több mint négy hónapon át zajlott, pozitívan befolyásolta az érzelmi fejlődést a korai serdülőknél az iskolai környezetben. A meditáló diákok szignifikánsan magasabb pontszámot értek el az érzelmi reagálásban, az önbecsülésben és az érzelmi kompetenciában.

 

  • Rita Benn, Ph.D., Director of Education, Complementary & Alternative Medicine Research Center, University of Michigan
  • National Institutes of Health in Bethesda, Maryland, April 2003

 

University of California at Irvine

 

Transzcendentális Meditáció csökkenti az agyi stressz reakciót
Ebben a kísérleti tanulmányban, 12 embernél, akik már 30 éve gyakorolják a Transzcendentális Meditációt, 40-50 %-kal alacsonyabb volt az agy reakciója a stresszre és a fájdalomra, mint a 12 egészséges kontroll embernél. Továbbá, amikor a kontroll csoport megtanulta és gyakorolta a Transzcendentális Meditációt öt hónapig, az agyuk reakciója a stresszre és a fájdalomra hasonlóan 40-50%-val csökkent.

 

  • David Orme-Johnson, Ph.D., study director, Neuroimaging Laboratory, University of California at Irvine
  • NeuroReport, August 2006

 

Az oktatáshoz tartozó kutatási eredmények Bibliográfiája: 
Javuló agyműködés

 

  1. Human Physiology 25 (1999) 171-180.
  2. Psychophysiology 31 Abstract (1994) S67.
  3. Psychophysiology 27 Supplement (1990) 4A.
  4. Psychophysiology 26 (1989) 529.
  5. International Journal of Neuroscience 15 (1981) 151-157.
  6. International Journal of Neuroscience 14: (1981) 147-151.
  7. International Journal of Neuroscience 13: (1981) 211-217.
  8. Psychosomatic Medicine 46: (1984) 267-276.

 

Növekszik a véráramlás az agyban

 

  1. Physiology & Behavior, 59(3) (1996): 399-402 .
  2. American Journal of Physiology 235(1)(1978): R89-R92.
  3. Psychophysiology 13 (1976): 168.
  4. The Physiologist 21 (1978): 60.

 

Nagyobb a rugalmasság az agyműködésben

 

  1. Biological Psychology, 55 (2000): 41-55.
  2. Psychophysiology 14 (1977): 293-296.

 

Információcsere hatékonyságának növelése az agyban

 

  1. Motivation, Motor and Sensory Processes of the Brain, Progress in Brain Research 54 (1980): 447-453.
  2. International Journal of Neuroscience 10 (1980): 165-170.
  3. Psychophysiology 26 (1989): 529.

 

Az agy rejtett tartalékainak mozgósítása 

 

  1. Proceedings of the International Symposium Physiological and Biochemical Basis of Brain Activity, St. Petersburg, Russia, (June 22-24, 1994).

 

Megnövekedett intelligencia a gimnazistáknál és főiskolásoknál

 

  1. Intelligence 29/5 (2001): 419-440.
  2. Journal of Personality and Individual Differences 12 (1991): 1105-1116.
  3. Perceptual and Motor Skills 62 (1986): 731-738.
  4. College Student Journal 15 (1981): 140-146.
  5. Journal of Clinical Psychology 42 (1986): 161-164.
  6. Gedrag: Tijdschrift voor Psychologie [Behavior: Journal of Psychology] 3 (1975): 167-182.
  7. Dissertation Abstracts International 38(7) (1978): 3372B-3373B.
  8. Higher Education Research and Development 15 (1995): 73-82.

 

Fokozott Kreativitás

 

  1. Journal of Personality and Social Psychology 57 (1989) 950-964.
  2. The Journal of Creative Behavior 19 (1985) 270-275.
  3. Dissertation Abstracts International 38(7): 3372B-3373B, 1978.

 

Jobb memória

 

  1. Memory and Cognition 10 (1982): 207-215.

 

Javuló tanulmányi eredmények

 

  1. Education 107 (1986): 49-54.
  2. Education 109 (1989): 302-304.
  3. British Journal of Educational Psychology 55 (1985): 164-166.

 

Előnyök a gyógypedagógiában

 

  • Journal of Clinical Psychiatry 42 (1981) 35-36.
  • Journal of Biomedicine 1 (1980) 73-88.

 

A személyiség fokozott integrációja
Megnövekedett önbizalom és önmegvalósítás

 

  1. Journal of Social Behavior and Personality 6 (1991): 189-247.
  2. Higher Stages of Human Development: Perspectives on Adult Growth (New York: Oxford University Press, 1990), 286-341.
  3. British Journal of Psychology 73 (1982) 57-68.
  4. College Student Journal 15 (1981): 140-146.
  5. Journal of Counseling Psychology 20 (1973): 565-566.
  6. Journal of Counseling Psychology 19 (1972): 184-187.

 

Javuló érzékelés

 

  1. Perceptual and Motor Skills 49 (1979): 270.
  2. Perceptual and Motor Skills 64 (1987): 1003-1012.

 

Fokozott hatékonyság az érzékelésben és az emlékezésben

 

  1. Memory and Cognition 10 (1982): 207-215.

 

Pozitív értékek felé fordulás

 

  1. Perceptual and Motor Skills 64 (1987): 1003-1012.

 

Javuló problémamegoldó képesség

 

  1. Personality and Individual Differences 12 (1991): 1105-1116.
  2. Dissertation Abstracts International 38(7): 3372B-3373B, 1978.

 

Csökkent ellenségesség

 

  1. Criminal Justice and Behavior 5 (1978): 3-20.
  2. Criminal Justice and Behavior 6 (1979): 13-21.

 

Javuló bal agyfélteke működés - Javuló verbális és analitikus gondolkodás

 

  1. The Journal of Creative Behavior 13 (1979): 169-180.
  2. The Journal of Creative Behavior 19 (1985): 270-275.
  3. Perceptual and Motor Skills 62 (1986): 731-738.

 

Javuló jobb agyfélteke működés - Javuló szintetizáló és holisztikus gondolkodás 

 

  1. The Journal of Creative Behavior 13 (1979): 169-180.
  2. Journal of Clinical Psychology 42 (1986): 161-164.
  3. Biofeedback and Self-Regulation 2 (1977): 407-415.

 

Javuló mező függetlenség - Fokozott ellenállás a figyelemelterelés és a társadalmi megszorítások ellen

 

  1. Perceptual and Motor Skills 39 (1974): 1031-1034.
  2. Perceptual and Motor Skills 65 (1987): 613-614.
  3. Perceptual and Motor Skills 59 (1984): 999-1000.
  4. Dissertation Abstracts International 38(7) (1978): 3372B-3373B.

 

Csökkenő aggódás

 

  1. Journal of Clinical Psychology 45 (1989) 957-974.
  2. Anxiety, Stress, and Coping: An International Journal 6 (1993) 245-262.
  3. Journal of Clinical Psychology 33 (1977) 1076-1078.
  4. Dissertation Abstracts International 38(7) (1978): 3372B-3373B.
  5. Hospital & Community Psychiatry 26 (1975): 156-159.

 

Csökkenő depresszió

 

  1. Journal of Counseling and Development 64 (1986): 212-215.
  2. Journal of Humanistic Psychology 16(3)(1976): 51-60.
  3. Gedrag: Tijdschrift voor Psychologie [Behavior: Journal of Psychology] 4 (1976): 206-218.

 

Az iskolával kapcsolatos viselkedés javulása
Csökken a harag, a hiányzások, a fegyelmi jogsértések és felfüggesztések száma

 

  1. Annals of Behavioral Medicine 23 (2001) S100.
  2. Health and Quality of Life Outcomes 1 (2003): 10.

 

Javuló tolerancia

 

  1. The Journal of Psychology 99 (1978): 121-127.
  2. International Journal of the Addictions 26 (1991): 293-325.
  3. Dissertation Abstracts International 38(7) (1978): 3372B-3373B.

 

Csökken a kábítószer függőség

 

  1. Alcoholism Treatment Quarterly 11 (1994) 1-524.
  2. Bulletin of the Society of Psychologists in Addictive Behaviors 2 (1983) 28-33.
  3. The International Journal of the Addictions 12 (1977) 729-754.
  4. Journal of Offender Rehabilitation 36 (2003): 127-160.
  5. American Journal of Psychiatry 132 (1975): 942-945.
  6. American Journal of Psychiatry 131 (1974): 60-63.

 

Felgyorsul a kognitív fejlődés a gyerekekben

 

  1. Perceptual and Motor Skills 65 (1987): 613-614
  2. Journal of Social Behavior and Personality 17 (2005): 65-91.
  3. Journal of Social Behavior and Personality 17 (2005): 47-64.

 

Nagyobb az érdeklődés a tudományos tevékenységek iránt

 

  1. Western Psychologist 4 (1974): 104-111.

 

Jobb Egészség
Élettani pihenés

 

  1. American Physiologist 42 (1987) 879-881.
  2. Science 167 (1970) 1751-1754.
  3. American Journal of Physiology 221 (1971) 795-799.

 

Fokozott izomlazulás

 

  1. Electroencephalography and Clinical Neurophysiology 35 (1973): 143-151.
  2. Psychopathom?©tri 4 (1978): 437-438.

 

Gyorsabb reakciók

 

  1. Personality and Individual Differences 12 (1991): 1106-1116.
  2. Perceptual and Motor Skills 38 (1974): 1263-1268.
  3. Perceptual and Motor Skills 46 (1978): 726.
  4. Motivation, Motor and Sensory Processes of the Brain, Progress in Brain Research 54 (1980): 447-453.
  5. L'Enc?©phale [The Brain] 10 (1984): 139-144.

 

Lecsökkent stressz hormon (Plasma Cortisol)

 

  1. Hormones and Behavior 10(1)(1978): 54-60.
  2. Journal of Biomedicine 1 (1980): 73-88.
  3. Clinical and Experimental Pharmacology and Physiology 7 (1980): 75-76.
  4. Experientia 34 (1978): 618-619.

 

Fokozott stabilitás a vegetatív idegrendszerben

 

  1. Psychosomatic Medicine 35 (1973): 341-349.
  2. Psychosomatic Medicine 44 (1982): 133-153.

 

Egészségesebb reakció a stresszre

 

  1. Psychosomatic Medicine 35 (1973): 341-349.
  2. Journal of Counseling and Development 64 (1986): 212-215.
  3. Psychosomatic Medicine 49 (1987): 212-213.
  4. Journal of Psychosomatic Research 33 (1989): 29-33.
  5. Psychosomatic Medicine 44 (1982): 133-153.
  6. International Journal of Neuroscience 46 (1989): 77-86.

 

A vérnyomás csökkenése a serdülőkben

 

  1. Annals of Behavioral Medicine 22 (2000) S133.
  2. American Journal of Hypertension (2004).

 

A Hipertóniás betegek vérnyomásának csökkenése

 

  1. Hypertension 26 (1995): 820-827.
  2. Journal of Personality and Social Psychology 57 (1989): 950-964.

 

Csökkenő álmatlanság

 

  1. The New Zealand Family Physician 9 (1982): 62-65.
  2. Journal of Counseling and Development 64 (1986): 212-215.
  3. Japanese Journal of Public Health 37 (1990): 729.

 

Egészségesebb családi élet

 

  1. Psychological Reports 51 (1982): 887-890.
  2. Journal of Counseling and Development 64 (1986): 212-215

 

Alacsonyabb az egészségbiztosítás felhasználása

 

  1. Psychosomatic Medicine 49 (1987) 493-507.
  2. American Journal of Health Promotion 10 (1996) 208-216.

 

Javuló elme-test koordináció

 

  1. Journal of Clinical Psychology 42 (1986) 161-164.
  2. Perceptual and Motor Skills 46 (1978) 726.
  3. Perceptual and Motor Skills 38 (1974) 1263-1268.